Mujjo lancerer Originals collection til Apple enheder

Sleeves'ne laves af uldfilt og højkvalitets-læder

21 JUNI 2012, VENLO, HOLLAND
Resumé
Mujjo, der er kendt for at have designet sidste vinters ‘must-have’ touchscreen-handsker, lancerer snart deres seneste projekt: sleeves, der er produceret i en unik kombination af 100% uldfilt og højkvalitets-læder for at beskytte din iPhone, iPad, Macbook Air og Macbook Pro på en moderigtig måde.

De tætsiddende sleeves kombinerer minimalisme med langtidsholdbar elegance, for at opbevare dine Apple enheder på stilfuld vis. Alle sleeves er fremstillet med en læderflap, med nem mulighed for at fastgøre, så dit Apple produkt opbevares sikkert. Knapper og nitter er forede, så dit apparat på intet tidspunkt kommer i kontakt med andet end blød, tyk uldfilt. Alle ærmer har en smart opbevaringslomme, hvor du kan opbevare dokumenter, høretelefoner og andet.

For at realisere Originals kollektionen - som er navnet på Mujjos sleeve kollektion - har Mujjo slået sig sammen med en gruppe modedesignere for at drage nytte af deres ekspertise. Originals kollektionen kommer i to farvekombinationer, mørkegråt filt kombineret med brunt, vegetabilsk garvet læder og lysegrå filt med hvidt, vegetabilsk garvet læder. Sleeves'ne er fremstillet i hånden og tilpasset specifikt til at passe til  iPhone, iPod Touch, iPad (selv med et smart cover fastgjort), Macbook Air og Macbook Pro.

En unik kombination af 100% uldfilt og højkvalitetslæder. Uldfilt er et bæredygtigt og vedvarende materiale, der giver både holdbarhed og samtidig bevarer sin blødhed. Vi benytter håndfarvet, højkvalitets, top-grain, vegetabilsk garvet læder. Filten kan nemt rengøres, og en speciel behandling giver anti-peeling egenskaber og gør sleeven vandafvisende. Som stifter og kreativ leder for Mujjo, forklarer Remy: for at få dette projekt til at lykkedes, startede vi fra bunden, med at ændre måden arbejder på og udvikler vores egne naturlige stoffer og designs sammen med vores leverandører.

I 2011, udviklede Mujjo vinterhandsker, der fungerede med touch screens og disse handsker viste sig at være en enorm succes. Mujjo’s touchscreen handsker prises for deres kvalitet, udseende og funktionalitet og har været med i større udgivelser som CNN, CNet, ZDnet, TechCrunch, TUAW, MacRumors, Gizmodo, osv.. Titusindvis af mennesker over hele verden var afhængige af Mujjos touchscreen handsker i vinters, for at kunne holde deres hænder varme samtidig med at de sendte sms'er eller foretog opkald.

Mujjo er i hurtig vækst og fortsat udvikling, men vedligeholder den samme lidenskab for smukke designs i alt vi fremstiller. Mujjos hollandske håndværk er ikke nødvendigvis for alle og det er sådan Mujjo kan lide det. Mujjos sleeve kollektion vil være tilgængelig i butikkerne fra Juni 2012 og kan nu købes i forsalg hos Mujjo.com.
Citater
"Making good products goes beyond the desire of keeping clients and reputation. " Remy Nagelmaeker
"Mujjo’s Dutch Craftsmanship may not be for everyone, and that is just the way we want it to be. " Tom Canters
"Mujjo's passion for Dutch craftsmanship is reflected in the contemporary style of the sleeves. " Robin Nagelmaeker
PR Kontakt(er)
Om Mujjo

Dutch Designer Label

We believe to create great products; we have to start with a simple idea and then craft around that intention. We obsessively try to keep it as simple as possible, while trying to make each part as good as possible, every stitch, every button, they have all been intensively thought out. While it’s not easy to keep things simple, it does pay off to create a product that is perfect in a sense of simplicity to that extent that you cannot leave anything away without compromising it’s intention.

It’s part of our personalities to keep challenging ourselves, raising the bar on a daily bases. This certainly doesn’t make things easy for ourselves, but we simply don’t know how to do it any other way. We get satisfaction out of trying to create an even better product or experience, it makes us feel good to try to improve it over and over again, it’s in our DNA.