Mujjo lanserar Originals-kollektionen för Apple-enheter

Fodral tillverkade av ullfilt och högkvalitativt läder

21 JUNE 2012, VENLO, NEDERLäNDERNA
Sammanfattning
Mujjo, kända för att ha utvecklat förra vinterns "måste-ha" pekskärmshandskar, är på väg att lansera sin nya projekt: fodral gjorda av en unik kombination av 100% ullfilt och läder av hög kvalitet för att skydda iPhone, iPad, MacBook Air och MacBook Pro på ett moderiktigt sätt.

De ombonade skräddarsydda fodralen kombinerar minimalism med långvariga eleganta accenter, för att säkert förvara dina Apple-enheter på ett moderiktigt sätt. Varje fodral har en läderflik, vilken tillhandahåller en enkel fastsättning för att hålla din designerade Apple-enhet säker. Tryckknapp och nitar är fodrade för att hålla enheten borta från att röra vid något annat än mjuk, tjock ullfilt. Varje fodral har ett smart förvaringsutrymme där du kan förvara dokument, öronproppar och mycket mer.

För att förverkliga Originals-kollektionen - namnet på Mujjos fodralkollektion - slog sig Mujjo ihop med en grupp designers för att ta del av deras expertis. Originals-kollektionen erbjuder två färgkombinationer, mörkgrå ullfilt kombinerat med brunt vegetabiliskt garvat läder och ljusgrå ullfilt i kombination med vitt vegetabiliskt garvat läder. Tillverkade för hand, har dessa fodral gjorts speciellt för att passa iPhone, iPod Touch, iPad (även med Smart Cover på), Macbook Air och Macbook Pro.

En unik kombination av 100% ullfilt och högkvalitativt läder. Ullfilt är ett hållbart och förnybart material, som erbjuder styrka samtidigt som det är mjukt. Vi använder handfärgat högkvalitativt präglat vegetabiliskt garvat läder. Filten lätt kan rengöras, en särskild behandling tillhandahåller anti-flagnande egenskaper och gör att fodralet är vattenavvisande. Grundaren och kreativ direktör för Mujjo, Remy, förklarar: för att göra detta var vi tvungna att börja om från början, ändra vårt sätt att arbeta och utveckla våra alldeles egna naturliga material och mönster tillsammans med våra leverantörer.

År 2011 utvecklade Mujjo vinterhandskar som fungerar med pekskärmar, dessa handskar visade sig bli en stor framgång. Mujjos pekskärmshandskar har fått beröm för sin kvalitet, sitt utseende och funktionalitet och har varit med i stora publikationer såsom CNN, CNet, ZDNet, TechCrunch, TUAW, MacRumors, Gizmodo, osv.) Tiotusentals människor över hela världen förlitade sig på Mujjos pekskärmshandskar i vinter för att hålla sina händer varma när de skickade sms eller ringde ett samtal.

Mujjo växer snabbt, fortsätter att utvecklas, men behåller samma passion för vacker design i allt de skapar. Mujjos holländska hantverk kanske inte passar alla, och det är precis så Mujjo vill att det ska vara. Mujjos fodralkollektion kommer att finnas i butik från juni 2012 och finns nu tillgänglig för förbeställning på mujjo.com.
Citat
"Making good products goes beyond the desire of keeping clients and reputation. " Remy Nagelmaeker
"Mujjo’s Dutch Craftsmanship may not be for everyone, and that is just the way we want it to be. " Tom Canters
"Mujjo's passion for Dutch craftsmanship is reflected in the contemporary style of the sleeves. " Robin Nagelmaeker
PR kontakter
Om Mujjo

Dutch Designer Label

We believe to create great products; we have to start with a simple idea and then craft around that intention. We obsessively try to keep it as simple as possible, while trying to make each part as good as possible, every stitch, every button, they have all been intensively thought out. While it’s not easy to keep things simple, it does pay off to create a product that is perfect in a sense of simplicity to that extent that you cannot leave anything away without compromising it’s intention.

It’s part of our personalities to keep challenging ourselves, raising the bar on a daily bases. This certainly doesn’t make things easy for ourselves, but we simply don’t know how to do it any other way. We get satisfaction out of trying to create an even better product or experience, it makes us feel good to try to improve it over and over again, it’s in our DNA.