Mujjo lanserer den originale samlingen for Apple-enheter

Etuier laget av høykvalitets lær med ullfølelse.

14 JUNE 2012, VENLO, NEDERLAND
Summary
Berømt for å utvikle siste vinters "må ha" hansker for berøringsskjerm, Mujjo lanserer snarlig sitt nye prosjekt: Hansker som er laget av 100% høykvalitets lær med ullfølelse. En unik kombinasjon for å kunne beskytte iPhone, iPad, Macbook Air og Macbook Pro på en fasjonabel måte.

De tettsittende, skreddersydde etuiene kombinerer minimalisme med langtidsvarende og elegante detaljer, for å sikkert oppbevare dine Apple-enheter på en fasjonabel måte. Hvert etui leveres med en lærklaff for sikker oppbevaring og enkel festing av din designerte Apple-enhet. Klemmer og stifter er nøye plassert for å forsikre at din enhet kun berører myk og tykk ullfilt.  Hvert etui har en smart oppbevaringslomme hvor du kan lagre dokumenter, øreplugger o.l.

For å realisere den originale samlingen - navnet på Mujjos samling av etuier - Mujjo gikk sammen med en gruppe designere for å innhente deres ekspertise.  Den originale samlingen tilbyr to fargekombinasjoner: Mørkegrå med ullfølelse kombinert med brunt vegetabilsk garvet lær, og lysegrå med ullfølelse kombinert med hvitt vegetabilsk garvet lær. Tilgjort for hånd, disse etuiene er spesielt laget for å passe til iPhone, iPod Touch, iPad (selv med ditt opprinnelige etui påsatt), Macbook Air og Macbook Pro.

100% høykvalitets lær med ullfølelse. En unik kombinasjon. Læret med ullfølelse er et slitesterkt og fornybart materiale, som tilbyr styrke og samtidig forblir mykt. Vi bruker lær som er vegetabilsk garvet av høykvalitets korn og bleket for hånd. Filten renses enkelt. En spesiell behandling gir beskyttelse mot flassing og gjør at etuiet blir vannavstøtende. Grunnleggeren av Mujjo, kreativ direktør Remy, forklarer: For å få til dette så var vi nødt til å begynne helt på bunn. Vi måtte endre måten vi arbeider på, og samtidig utvikle våre helt særegne stoffer og design sammen med våre leverandører.

Mujjo utviklet i 2011 vinterhansker som kan brukes på berøringsskjermer. Disse hanskene ble en stor suksess. Mujjos hansker for berøringsskjermer roses for deres kvalitet, utseende og funksjonalitet, og har vært vist ved store publikasjonskanaler som CNN, CNet, TechCrunch, TUAW, MacRumors, Gizmodo o.l.. For å holde hendene varme ved teksting eller ved samtaler, titusener av mennesker over hele verden brukte og stolte på Mujjos hansker for berøringsskjermer denne vinteren.

Mujjo vokser raskt og fortsetter med å utvikle seg, men opprettholder den samme lidenskapen for vakre design i alt de skaper. Mujjos nederlandske håndverk passer nok ikke for alle, og det er nettopp hva Mujjo ønsker. Mujjos samling av etuier vil være tilgjengelig i butikker fra juni 2012, og kan nå forhåndsbestilles ved www.mujjo.com.

Quotes
"Making good products goes beyond the desire of keeping clients and reputation." Remy Nagelmaeker
"Mujjo’s Dutch Craftsmanship may not be for everyone, and that is just the way we want it to be." Tom Canters
"Mujjo's passion for Dutch craftsmanship is reflected in the contemporary style of the sleeves. " Robin Nagelmaeker
Spokespeople
About Mujjo

Dutch Designer Label

We believe to create great products; we have to start with a simple idea and then craft around that intention. We obsessively try to keep it as simple as possible, while trying to make each part as good as possible, every stitch, every button, they have all been intensively thought out. While it’s not easy to keep things simple, it does pay off to create a product that is perfect in a sense of simplicity to that extent that you cannot leave anything away without compromising it’s intention.

It’s part of our personalities to keep challenging ourselves, raising the bar on a daily bases. This certainly doesn’t make things easy for ourselves, but we simply don’t know how to do it any other way. We get satisfaction out of trying to create an even better product or experience, it makes us feel good to try to improve it over and over again, it’s in our DNA.